bnn home

 

vorige maand september volgende maand
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Over allerlei dingen van alledag /
Over allerlei dingen, die ik leuk vind /
Over allerlei dingen, die mij ergeren /
Over allerlei dingen van jou en mij.

Op een nieuwe plaats - 14-02-2006 23:06

Einde

Over een verhuizing

Al langer loop ik met de gedachte rond om mijn weblog bij mijn hostingprovider onder te brengen, maar ik ben lui en dus liet ik het er maar bij. Toen ik las, dat Annibal ook haar weblog elders had ondergebracht, vond ik het tijd om het dan ook maar te doen en dus is dit mijn laatste logje bij BNN.
Klik op de foto en je komt bij mijn _nieuwe_ weblog terecht. Je kunt ook hier klikken. Het resultaat is gelijk. Hopelijk tot ziens en ik heb mijn favorieten allemaal meegesleept hoor.

5 Reacties (reageer)

Reacties

m schreef op 17-04-2006 22:11:

we lopen gewoon achter je aan hoor....

Martine schreef op 16-02-2006 09:23:

Oho, je nieuwe is veel mooier nog! Ik ga meteen lezen.

Vedat schreef op 15-02-2006 20:29:

@As en Janneman: Als je op de commentaarknop klikt, dan zijn er meerdere mogelijkheden. Als _Blogger_ moet je inloggen. Klik je op _Other_, dan kun je je naam en website ingeven en commentaar.
Je kunt zelfs helemaal anoniem commentar geven dus...
Van harte welkom. Jullie zijn zeker niet uit het oog en het hart, want je staat nog steeds op het lijstje van favoriete webloggers.

Janneman schreef op 15-02-2006 18:22:

Ik vind het ook jammer hoor dat je moet inloggen en weer een pasword nodig hebt.

As schreef op 15-02-2006 12:31:

Ik heb al even op je nieuwe log gekeken, maar ik kan niet eens fatsoenlijk een reactie plaatsen (moet je je eerst aanmelden met een password enzo) Niet handig.
Dus plaats ik de reactie die ik op je nieuwe log wou plaatsen maar gewoon even hier ....

*Hay vedat.*

*Jammer hoor dat je niet meer bij BNN logt...Hopelijk is het niet "uit het oog, uit het hart"...*

In de trein en bus - 13-02-2006 15:54

Streekvervoer

Over een bijzonder plaatsbewijs

Sinds kort is het vervoer per trein en bus niet beperkt tot de Achterhoek, maar ook de Betuwe geniet van Syntus. Onrendabele spoorlijnen werden door de Nederlandse Spoorwegen afgestoten en het bijzondere is, dat de kleinere maatschappijen het heel goed doen. Zo ook Syntus, die kon melden, dat er steeds meer reizigers werden vervoerd per trein en bus. Ook blijkt uit enquêtes, dat de reizigers tevreden zijn. De verklaring, die ik er over heb is, dat meer aan de behoefte van de mensen wordt voldaan. Dat kan als je een streekmaatschappij bent.
Iedere keer weer verrast Syntus de mensen met een leuke actie. Zo kun je in het weekend voor een tientje de hele dag in de treinen en bussen reizen. Toch zijn er meer acties, want Syntus doet ook mee aan de landelijke acties van de Nederlandse Spoorwegen. Morgen is er weer een leuke actie. Morgen, 14 februari, is het Valentijnsdag. Morgen mag iedereen die verliefd is, zijn of haar geliefde meenemen in de bus of trein. De prijs, die de geliefde moet betalen is een _kus._ Je koopt dus een kaartje, pakt je geliefde bij de hand en als je de bus in wilt, dan geef je elkaar eerst een zoen voor de ogen van de chauffeur. In de trein mag je wachten tot de conducteur komt en als je zegt, dat je jouw geliefde hebt meegenomen en je zoent elkaar, dan beschouwt de conducteur dat als een geldig plaatsbewijs. Zeg maar, dat streekvervoer niet leuk is.

4 Reacties (reageer)

Reacties

Vedat schreef op 14-02-2006 17:41:

@Sann: Arme Sann. Maar je kunt toch ook, als je ene jongen ziet, die de bus of trein in wil, naar hem toe lopen en hem zoenen. Ik zal niks zeggen hoor.

sann.. schreef op 14-02-2006 15:57:

nou, ik moet dan eerst een kaartje kopen naar mn geliefde toe wil ik dat kunnen doen :P

Eric schreef op 14-02-2006 08:56:

Wat een leuke actie. Op die manier is het al leuk om een dagje vooraan in de bus door te maken. Is op die manier ook genieten :)

Martine schreef op 14-02-2006 08:01:

Jammer dat zo'n actie op een dinsdag wordt gehouden. Ik denk dat de meeste geliefden vandaag gewoon moeten werken of studeren.

Jesse zit steeds als ik een reactie probeer te geven aan mijn kop te zeuren: 'Ik wil die trein' en 'Ik wil die bus'. Dankzij jouw weblog is de website van Syntus vandaag al minstens drie keer bezocht! ;-)

Op het internet - 12-02-2006 22:33

Pandora

Over een nieuwe radiozender

Soms heb ik zin om een heleboel cd’s van een bepaalde zanger te luisteren. Soms wil ik variatie. Afhankelijk van wat ik wil, het kan allemaal op internet. Er zijn zoveel mogelijkheden om radiozenders, maar ook webzenders te beluisteren, dat je eigenlijk geen radio meer nodig hebt. Er zijn ook programma’s, waarmee je zelfs muziek direct van de radiozenders op de computer kunt opslaan. Mogelijkheden te over dus en nu heb ik er weer eentje ontdekt, die mij goed bevalt. Het is Pandora en zit ergens in Amerika. Bij Pandora kun je een zanger of zangeres opgeven of een lied. Er wordt dan een radiozender voor je gemaakt en je kunt zo lang luisteren als je wilt. Niet de eerste keer. De eerste keer is het iets korter en wordt er opeens gevraagd of je een account aan wilt maken. Ik heb het gedaan, want het is gratis. Je kunt alles invullen behalve de eigen postcode. Er wordt namelijk gevraagd naar een geldige Amerikaanse postcode. Nou dan vul je die toch in. Er zijn zat Amerikaanse postcodes op het internet te vinden. Een Amerikaanse postcode bestaat uit vijf cijfers. ’t Is maar een weet. Ik heb al een paar eigen radiozenders, zoals je op het plaatje kunt zien. B.B. King Radio, Fats Domino Radio, Norah Jones Radio, Queen Radio en Katie Melua Radio. Je krijgt natuurlijk niet alleen muziek van de zanger of zangeres, die je opgeeft, ook van andere zangers of zangeressen, die soortgelijke muziek maken krijg je muziek te horen. Wat allemaal mogelijk is, weet ik niet, probeer het maar uit, zou ik zeggen. Voor wie er aan begint, veel plezier.

4 Reacties (reageer)

Reacties

Michel schreef op 13-02-2006 23:14:

Leuk! Inmiddels ingesteld:


Queen Radio
Green Day Radio
Presidents of the United States of America Radio


Leuk ook dat je muziek voorgeschoteld krijgt van wat onbekendere bands.

Vedat schreef op 13-02-2006 15:20:

@Annibal: Natuurlijk is het leuk om die url bekend te maken, Annibal. Schrijf er een logje over, kan iedereen mee genieten.

@As: Nou je kunt met deze zender dus de muziek luisteren, die jij horen wilt en dat zonder ge-OH.

As schreef op 13-02-2006 12:39:

Goh, wat een leuk idee. Ik had er nog nooit van gehoord ...
Gelukkig is er al een zender die de muziek draait die ik leuk vind (Yorin FM) Al zou er iets minder geouwehoert door die DJ's mogen worden ....

Annibal schreef op 13-02-2006 09:24:

Dat zijn altijd wel leuke progjes : Paul heeft ook zoiets, dat kun je dan op je pc zetten en dat draait dan op de achtergrond terwijl jij gewoon je muziekjes luistert. Aan de hand van de door jou geluisterde muziekjes maakt dat progje dan een muzikaal profiel voor jou op en krijg je 'muzikale buren'.

Je kunt dan vervolgens kijken wat je 'buren' nog meer luisteren, je kan kijken wat de site jou aanraad én je krijgt er radio-zenders op die bij jou muzieksmaak passen of je kunt je eigen radio samenstellen. Als je wil kan ik de url wel even voor je vragen, maar als je hier al goed mee wegkomt is dat ook hip :)

Saudi-Arabië - 11-02-2006 18:05

Excuses

Over avonturen van...

Als kind was ik gek op Sjors en Sjimmie en natuurlijk op hun avonturen. Het schoot me ineens te binnen, dat Sjors en Sjimmie ook avonturen hadden beleefd bij de Arabieren en hoewel het altijd spannend was, was het toch ook gezellig bij de Arabieren. Ik droomde er van om ook eens daarheen te gaan. Niet ik, maar Minister Bot gaat er heen, las ik vandaag in de krant. Saudi-Arabië, het meest conservatieve land ter wereld, wordt gezegd. Ik weet niet of het waar is. Wel zijn de normen daar anders, alleen vraag ik mij of iedere Arabier het daarmee eens is of dat het geld regeert in dat land. Feit is in ieder geval, dat Minister Bot de boodschap mee heeft gekregen om geen excuses aan te bieden voor de publicatie van de spotprenten over Mohammed. Volgens mij is het een overbodige boodschap. Volgens onze normen is er niets verkeerd gedaan. Dat islamitische mensen zich beledigd voelen, dat is hun probleem, al begrijp ik hen wel. Wat ik niet begrijp is, dat zij excuses willen. Wat ik ook niet begrijp is, dat zij demonstraties houden, gebouwen in de fik steken en de Deense vlag verbranden in Maastricht. Wie niet in ons land kan leven zonder zich te ergeren, die kan beter vertrekken.
Neem bijvoorbeeld de reactie op mijn logje over de grootte van Turkse neuzen bij vrouwen. Anoniem gescheld en gelijk praten over twee volken. Had dan niet de Nederlandse nationaliteit aangenomen en was naar Turkije gegaan. Het vervelende is, dat veel Turkse mensen, die hier wonen in hun land ook als _vreemdeling_ worden beschouwd en dus als het ware tussen twee werelden leven.
Bedenk, dat degene, die vraagt de afhankelijke partij is. De vragensteller is altijd afhankelijk van het antwoord en dat zint hem wel of niet. Ik zou zeggen, Minister Bot, net als in de Sjors en Sjimmie: “Ik bied excuses aan als de klok van pudding wordt.”

1 Reactie (reageer)

Reacties

pippi schreef op 11-02-2006 18:14:

Nou ik bedenk me regelmatig dat de vragende partij de afhankelijke partij is, dat heb ik van jou geleerd! Dank je wel, want ik voel me er goed bij.

Laters, Pippi

Nederland - 11-02-2006 00:51

Submission II

Over een film, die komen gaat

Er is nieuws aan het front. Ayaan Hirsi Ali heeft het script voor Submission II klaar en het grootste deel van de Nederlanders vindt, dat die film ook gemaakt moet worden. De reden hiervoor is, dat de _vrijheid van meningsuiting_ gekoesterd moet worden. De herrie over de spotprent van de profeet Mohammed is nog volop gaande en de bijval voor voorstanders is groter dan de bijval voor tegenstanders van de prent. Nu de film er achteraan en we blijven tenminste in de running. Het resultaat van de eerste film was niet zo denderend. Slechts één dode en een persoon levenslang in de gevangenis. Een beetje magertjes vind ik, dus dat moet straks anders.
Submission II gaat, dat was al bekend, over de onderdrukking van de homoseksuelen door mensen met een islamitische religie. Ik formuleer het iets anders, want net zo min als er over de _rooms katholieke wereld_ gesproken kan worden, kan over de _islamitische wereld_ gesproken worden.
Laat ik eens in Nederland blijven en mij afvragen wie er tolerant zijn tegenover homoseksuele mensen. Ik durf te wedden, het grootste deel van de Nederlanders. Bij de vraag wie er seksueel contact wil hebben met iemand van _eigen kunne_ zal het aantal mensen flink dalen. Ik ben nog steeds in Nederland en vraag dan welke religie tolerant is naar homoseksuelen toe. Een aantal religies zal zeggen tolerant te zijn naar de homoseksuele mens toe, maar veroordeelt het praktiseren. Voor zover ik weet is er één religie in Nederland, die het wel toestaat en dat is de Oud Katholieke Kerk van Nederland, de OKKN.
Hoewel het wettelijk verboden is in Nederland om homoseksuele mensen te discrimineren is de gedachte over hen bij _fanatieke_ gelovigen vernietigend.
Ik ben dan ook benieuwd naar de film Submission II, want als Ayaan Hirsi Ali meent dat te moeten doen, dan is dat haar goed recht. Ik wil alleen in herinnering brengen, dat het in ons land nog niet zo lang geleden is, dat homoseksuele mensen of seksueel anders geaarde mensen werden opgepakt en veroordeeld. Er is veel strijd geleverd en nog is het niet helemaal zoals het hoort in Nederland. Alleen al het feit, dat er nog steeds een COC is.

5 Reacties (reageer)

Reacties

Vedat schreef op 12-02-2006 02:32:

@Redav: Ik heb mij beperkt tot één probleem in ons land. Wat er aan te durvenis om de waarheid te zeggen, ik weet het niet.


@Janneman: Dat tolerantie ver te zoeken is, dat is toch iets dat ik juist schrijf. What's the problem?

Janneman schreef op 11-02-2006 23:06:

redav ben he tmet je eens, iedereen heefft zijn verantwoordelijkheid. wordt nogal een svergeten.

En Vedat, zolang een kennis van mij nog gevraagd wordt door de moeder van een goede vriend, of zij haar zoon niet kan 'genezen'door hem te verleiden. Ben ik bang dat de tolerantie nog een behoorlijke weg te gaan is.

Janneman schreef op 11-02-2006 23:03:

Ount 1 en 5 komen HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL bekend voor. :P

Michel schreef op 11-02-2006 10:47:

Wat zou het toch fijn zijn als we het allemaal op deze manier konden relativeren.

Mij overtuig je wel, maar toch ben ik bang dat je een roepende in de woestijn bent.

REDAV schreef op 11-02-2006 06:25:

Vedat je durft...overigens is ONVREDE een eigen probleem van een ieder en de WERELVREDE de verantwoordelijkheid van ons ALLEN. Daarop bestaat voor geen enkel volk de uitzondering om die te mogen VERZIEKEN...laten we geen OORLOG voeren, maar de VREDE stichten....de wereld is van ALLEN...niemand UITGEZONDERD...

Turkije - 10-02-2006 03:42

Neuzen

Over schoonheid

In het jaar 2002 werd een jonge vrouw uit Almelo, Azra Akin, zowel Miss Turkije als Miss World en met enige trots werd het ook in de Nederlandse kranten vermeld. Vreemd is het niet, dat zij Miss World werd, hoewel… De Nederlandse man denkt niet direct aan een Turkse vrouw als hij aan een mooie vrouw denkt. Als ik wat oudere Turkse vrouwen zie lopen, dan glimlach ik bij mijzelf en denk steevast aan pinguïns, want zeg nou zelf, waggelen als pinguïns doen ze in ieder geval en of dat nou door de kleding komt of een andere oorzaak heeft, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is, dat Turkse vrouwen bekend staan om hun grote achterste. Soms zie je al bij jonge meisjes, dat ze later daar behoorlijk geproportioneerd zullen zijn. Een ander verschijnsel, dat opvallend is bij Turkse mensen en dus ook bij Turkse vrouwen, is de neus. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met afstamming, maar veel Turkse vrouwen hebben een nogal grote neus. De neus valt in ieder geval op en niet iedere vrouw stelt dat op prijs. Zelf zou ik me er niet druk om maken, want ook met hun neus zijn ze vaak mooi. Maar ja, ik ben geen Turkse vrouw, voor wie het ideaal beeld de westerse vrouwen met liefst een wipneus zijn.
Nou staan de Turkse chirurgen en vooral de plastische chirurgen, bekend als hele goede doktoren. Veel westerse mensen laten zich in Turkije behandelen, wat ook nog eens goedkoper is dan in het westen. Voor de mensen in Turkije is dat niet weggelegd. Die kunnen slechts de goedkopere behandelingen betalen en dan nog… Zo was er een jonge vrouw van 26 jaar, die van haar neus een _wipneus_ liet maken. Het kostte haar zeshonderd euro. Een duurdere behandeling kon zij niet betalen. Ze was tevreden met het resultaat, maar toen zij na een tijdje haar coltrui, die nogal strak over haar hoofd ging, aantrok, viel het _wipneusje_ ineens naar beneden en had ze een _hangneusje._
Ik weet het, ik ben gemeen. Ik vind het zielig voor de jonge vrouw en gun haar natuurlijk haar wipneus, maar het glimlachen kon ik toch niet laten, toen ik het las.

7 Reacties (reageer)

Reacties

Mervisz schreef op 02-03-2006 18:16:

Ten eerste wil ik zeggen dat niet elk Turks Meisje donker haar heeft en een grote neus. Er zijn ook blonde turkse meisjes en Turkse mensen uit het Oosten die spleetogen hebben. De mensen waarover hier gepraat wordt zijn de rijkere Turken in Turkije die geld hebben voor platische Chirurgie. Ten derde wil ik er aan toevoegen dat de gene die dit artikel geschreven heeft etnocentrisch is ingesteld. Dat wil zeggen : het projecteren van eigen schuldgevoelens op anderen. Jaloezie? of haat? Laten we het niet hebben over de gebruikte Nederlandse meisjes!

melt-m schreef op 20-02-2006 12:54:

Goh, hebben we het weer over turkse ( dit keer ) vrouwen met overbeharing, hoofddoeken etc.
mens als het uitzicht je niet bevalt kijk je toch gewoon niet.
Laten we het maar niet hebben over het feit dat alle vrouwen haren hebben.
Bij de (middellandsezee) vrouwen valt het op omdat het donkerbehaard is, maar de westerse vrouwen valt het pas op als ze koffie drinken, dan krijgen ze een randje om hun lippen..dat ziet er ook niet smakelijk uit he?? :)))

As schreef op 13-02-2006 12:24:

Goh Vedat, jij wordt ook al vereerd met een bezoekje van een Loser :-)

REDAV schreef op 11-02-2006 06:21:

Ieder mens in de hele wereld is uniek..iedereen is gelijk...maar we hebben niet allemaal en altijd GELIJK...KANKER kan iedereen krijgen....GELIJK dus niet....Wees MENS en durf die WERELDVREDE aan..Wat is er gekomen van al die ONVREDE ??? Wordt het niet eens tijd van elkaar te gaan waarderen in plaats van jezelf te haten ???

Judith schreef op 11-02-2006 00:00:

Hmm, gezellig...

Ik vind Turkse jonge vrouwen vaak mooi. Tintje, vaak mooi zwart haar. Heb ook een vriendin van Turkse afkomst en vind haar altijd very sophisticated. Hoe zeg je dat? Verzorgd, het klopt allemaal. Çok güzel! En zo ook met veel Spaanse meiden, Marokkaanse meiden, Molukse meiden etc. Dan voel ik me toch maar "gewoontjes". Ookal ben ik niet een blonde jeweetwel...

jeKANKERZUS schreef op 10-02-2006 16:16:

HOUW JULLIE KANKER BEKKEN DICHT MAN EN KIJK NAR JE EIGEN VOLK ALSOF DIE ZO PERFECT ZIJN BLONDE KANKER HOERTJES

As schreef op 10-02-2006 15:34:

Oh Sorry, maar ik moest toch ook even stiekum lachen bij het lezen van dit stukje...

Is het je trouwens opgevallen dat veel Turkse dames (en trouwens ook veel Franse dames) heel veel haar hebben. En dan bedoel ik niet alleen boven op hun hoofd maar ook op andere plekken in het gezicht en dat vind ik toch minder smakelijk dan een iet wat te grote neus....

Verstopt - 09-02-2006 20:12

Vrijheid van meningsuiting

Over het gebruik van een recht

In 1969 kwam het boek _Jullie is jodenvolk_ van Sal Santen uit. Het is een boek, dat gaat over de jeugd van de schrijver en verzetsstrijder Sal Santen, die opgroeide in een joods arbeidersgezin. Nu is het bekend, dat joden zelfspot hebben en niet kunnen verdragen, dat anderen iets over hen zeggen. Toch wordt die boektitel vaak gebruikt, ook door mij, als iemand het over _jullie_ heeft. Soms is er dan een reactie van verontwaardiging, die komt van iemand, die het boek en de uitdrukking niet kent. _Zoiets hoor je niet te zeggen._
Voor een nazi-symbool met antifascistische leuze trekt menigeen zijn neus op, maar de profeet Mohammed afbeelden en dan nog op een bijzondere manier, dat valt ineens onder de vrijheid van meningsuiting. De logica hiervan ontgaat mij. Natuurlijk hebben wij vrijheid van meningsuiting, maar als je die gebruikt om daar anderen mee te kwetsen, dan gebruik je die verkeerd.
Zelf ben ik van de babyboomgeneratie. Dat is die generatie, die in de jaren zestig voor verandering in onze samenleving zorgde. Iedereen moest vrij zijn. Iedereen mocht de kleding dragen, die men wilde en dus droeg iedereen een spijkerbroek, het symbool van de vrijheid. Nu dit amper meer een onderwerp van bespreking is, struikelen wij over de _hoofddoekjes_ en hoewel nauwelijks in Nederland te zien, de _burka’s._ Waar hebben wij in de jaren zestig nou voor gestreden, vraag ik mij af. Als iedereen er bij mag lopen zoals men zelf wil, wat zeuren wij dan over hoofddoekjes en waarom mag de ene groep mensen niet en de andere groep mensen wel beledigd worden. Niemand mag toch beledigd worden, ondanks de vrijheid van meningsuiting.

3 Reacties (reageer)

Reacties

As schreef op 10-02-2006 15:31:

Zoveel mensen zoveel meningen, daar kom je echt niet uit.
Het is alleen wel jammer dat je als mens steeds minder voor je mening mag en kan uitkomen....

Judith schreef op 10-02-2006 00:07:

Nee, elkaar beledigen zou inderdaad niet moeten mogen. Maar face it, shit happens. Problemen blijven voortbestaan door die eeuwige strijd. Elkaar gewoon in elkaars waarde laten, dat is belangrijk. En als sommigen dat niet kunnen, is nog altijd kwaad met kwaad vergelden niet de oplossing.

Maar ja, het is ook moeilijk om iedereen altijd te vriend te houden. Er zijn zoveel verschillende bevolkingsgroepen met verschillende ideeën / opvattingen.

Generaliseren vind ik trouwens ook iets wat niet moet mogen...

Janneman schreef op 09-02-2006 23:32:

De dag dat de mens dat zal snappen, zullen we een stuk dichter bij wereldvrede zijn.
Helaas, heeft de mens lange tenen. Ondergetekende is ook niet heilig.

Janneman

Buiten in de regen - 08-02-2006 01:13

Paardenstal

Over een wandeling

Vandaag, want ik ben nog niet naar bed geweest, maar eigenlijk was het gisteren, heb ik met het hondje van mijn kleindochtertje gewandeld. Ik ben dezelfde kant uit gegaan als ik altijd met mijn hond deed. Het enige verschil is, dat mijn hond een meter hoger op de poten stond en zwart was. De vaste lezers van dit weblog wetten inmiddels, dat het hondje van mijn kleindochtertje klein en wit is. Het is net geen _buikschuiver,_ maar door de weg, die ik neem, wordt het witte hondje vanzelf zwart. Ik loop eerst over het zandpad, waar ik al jaren niet meer was geweest. Aan het zandpad staat een huis met behoorlijk wat grond er omheen. Achter dat huis heeft een boer zijn land in stukjes verhuurd en hebben veel mensen een volkstuintje. Een volkstuintje houd je van de straat en voor de rest is er geen enkel voordeel. Als de sla in de winkel een kwartje kost, dan kun je twee dingen doen. Je eet je te pletter aan zelfverbouwde sla of je geeft het weg. Zo is het bijna met alle groenten, die je verbouwt. Je hebt er veel van op het moment, dat het in de winkel goedkoop is. Liggen de volkstuinen er nog zo bij als een paar jaar geleden, de nieuwe bewoner van het huis heeft de volkstuinen aan het oog onttrokken op een mooie manier. Toen het open was, was de bewoner niet vrij. Erger nog, de vorige bewoner had meer last dan gemak van de volkstuinen. Ik weet nog, dat er een keer tijdens een storm een stuk plastic omhoog waaide. Nou zijn paarden toch al niet gek op storm, maar als er dan nog een groot stuk landbouwplastic komt aanwaaien, dan schrikt een paard. Zo ook het paard, dat daar liep. Het paard rende weg en bij het hek gekomen wilde het paard erover heen springen. Dat lukte niet en het paard kwam met de buik op een paal terecht. Het paard werd als het ware op de paal gespietst en moest ook gelijk afgemaakt worden, omdat er geen redding meer mogelijk was.
Willen sommige paarden onder geen enkele voorwaarde naar binnen, weer andere paarden schuilen bij het minste geringste. Het was dan ook leuk te zien, dat de paardjes bij mij aan de overkant genoten van het buiten zijn, maar dat voor de paarden bij de volkstuintjes ook goed gezorgd was. Er was een mooi huisje gemaakt waar de paarden konden schuilen, al bleef een paard hardnekkig naast het huisje staan, uit de wind, maar wel in de regen.

2 Reacties (reageer)

Reacties

Hondaka schreef op 09-02-2006 19:39:

Is het echt geen ezel?

As schreef op 09-02-2006 11:00:

Ja, paarden hebben een heel eigen karakter hoor.
Net als je denkt dat je ze begrijpt, gebeurt er weer iets waardoor je weer inziet dat het hele bijzonder dieren zijn ...

Thuis - 07-02-2006 22:18

Vreemde eigenschappen

Over vijf bijzondere dingen

Het is nooit weg als een mooie jonge vrouw haar keuze op mij laat vallen. Meestal is het omgekeerd en is het resultaat, dat ze _me niet motten._ Natuurlijk is de reden van keuze niet voor iedere vrouw gelijk. Deze keer liet Roesje haar keuze op mij vallen en gelijk ben ik de _klos._ Roesje heeft mij getagged en dat is al voor de tweede keer in korte tijd. Nu is het de bedoeling, dat ik vijf vreemde eigenschappen van mijzelf noem en dat verwerk in dit logje. Om in de stijl van Roesje te blijven, heb ik bij een ander _slachtoffer_ van haar, Xan een passende foto geleend of beter gezegd, gepikt. Het leuke is wel, dat ik nu ook _slachtoffers_ kan maken, al hoop ik wel, dat deze flauwekul een keer stopt. Ja, flauwekul vind ik het en daarmee ben ik bij een van mijn vreemde eigenschappen, namelijk, dat ik kritisch ben. Nou is kritisch zijn op zich niet vreemd, maar ik ben eerst kritisch en als ik er achter kom, dat ik het ook anders kan zien, verander ik pas van gedachte. Inherent aan het kritisch zijn is wantrouwen. Hoewel ik wantrouwig ben om ellende te voorkomen, verspeel ik er ook plezier mee, plezier, dat andere mensen wel gelijk hebben en daar ben ik dan weer jaloers op. Zo heb ik al drie vreemde eigenschappen, want de jaloezie is natuurlijk niet terecht, tenminste meestal niet terecht. Dat maakt dan, dat ik erover denk hoe ik toch zo geworden ben. Dat denken verandert vaak in piekeren en piekeren is niet goed voor mij, want met piekeren ben ik nog nooit iets opgeschoten. Ik draai daarmee dan in een cirkeltje rond. Nou hebben niet alle eigenschappen met elkaar te maken. De laatste vreemde eigenschap van mij is, dat ik mij vaak verdiep in zaken waar ik het niet meer eens ben. Ik probeer die mensen dan toch te begrijpen, wat mij meestal niet lukt, maar toch trekt het extreme mij.
Natuurlijk ben ik ook nog nieuwsgierig en dus noem ik vijf, niet geheel willekeurige personen op om te proberen hun vreemde eigenschappen op te schrijven.
Als eerste wil ik graag weten van Annibal hoe het haar gelukt is met vallen en opstaan groot te worden en zich te handhaven.
Vreemd is natuurlijk ook, dat je het fijn vindt om door de modder te kruipen, terwijl je ook hoog en droog op een paard door diezelfde modder heen kunt. Misschien wil As over deze en nog vier vreemde eigenschappen iets kwijt.
Een vreemde eigenschap is ook, dat je als socialist achter een kapitaalkrachtige club blijft staan. Zou Matthé hier meer over kwijt willen?
Miesjel is pas verhuisd en was verbaasd, dat hij zoveel hulp kreeg. Is dat een instelling of vreemde eigenschap, zoiets als; _Het zal toch wel niet._ Zie de tegenstrijdigheid van _wel_ en _niet_ in één zin. Heb je nog meer tegenstrijdigheden, Miesjel?
Wie zoveel goede voornemens heeft kan slecht ontkennen, dat het geen vreemde eigenschap is. Ik heb het nu over Wolvin, waarbij het de vraag niet meer is of ze een dove jongeman heeft ontmaagd, maar hoe, al zal dat altijd wel een vraag blijven voor de meesten. Zijn er nog wel andere voornemens, die wel bekend mogen worden als _vreemd_, Wolvin?

5 Reacties (reageer)

Reacties

Michel schreef op 09-02-2006 22:13:

Hmm... ik zie je uitnodiging nu pas. Tsja, ik vind dit soort dingen eigenlijk ook flauwekul. Vijf vreemde eigenschappen. Volgens mij heb ik uberhaupt niet eens vijf eigenschappen....

As schreef op 09-02-2006 11:03:

Daar ga ik eens over nadenken.....
(ook zo'n eigenschap, ik denk te veel :-)

Vedat schreef op 08-02-2006 12:58:

@Matthé: Ach ja, een beetje plagen mag toch, Matthé. Ik heb jouw reactie dan ook met een glimlach gelezen.

Hondaka schreef op 08-02-2006 12:45:

Het is een leuke mevrouw op het plaatje.

Matthé schreef op 08-02-2006 09:31:

Wellicht besteed ik er een logje aan. Maar alvast de vraag over het steunen van Ajax als SP-er. Ik ben een Ajax fan en sta erg achter de ideeen van de SP. Nu zal dat niet helemaal bij elkaar passen, maar een combinatie is voor mij prima te dragen. En misschien is dar raar. Raar maar waar, zullen we maar zeggen.

Duitsland - 06-02-2006 21:08

Oorlogsmisdaden

Over niet te beschrijven gebeurtenissen

Oorlog is verschrikkelijk en dat weet ik uit de eerste hand, omdat mijn moeder twee wereldoorlogen heeft meegemaakt en ook nog de spanningen in Duitsland tussen de oorlogen. Na afloop van de Tweede Wereldoorlog werd zij ook nog eens haar land uitgezet door de Russen en kwam terecht in een Duitsland vijandig gezind Nederland. Leuk is anders, maar ook hier, in Nederland, had men veel ellende meegemaakt. Hoe verschrikkelijk was het bombardement op Rotterdam. Probeer het maar eens te beschrijven. Ook het bombardement op het Bezuidenhout in Den Haag door de Geallieerden, was verschrikkelijk. Het maakt immers niet uit wie de bombardementen uitvoert. Over het bombardement op het Bezuidenhout in Den Haag werd gezegd, dat het een vergissing was van de Engelsen. Nou kunnen ze mij veel wijs maken, maar niet, dat er sprake is van een vergissing.
Dat de Engelsen goed waren in het bombarderen, bewezen ze regelmatig. Sir Wiston Churchil had gezegd, dat hij niet zou rusten voordat Duitsland een woestijn was. Zo werd Wuppertal in mei 1943 bestookt met driehonderdduizend bommen en in opdracht van Churchill werden de vluchtende mensen, hoofdzakelijk vrouwen en kinderen, vanuit de lucht met boordgeschut als konijnen afgeschoten.
In de zomer van 1943 vielen bij een bombardement van Hamburg vijfenveertigduizend doden en het plan van Churchill was om bij bombardementen op Berlijn minstens honderdduizend doden te maken.
Ook Dresden werd bestookt met luchtmijnen van 22.000 pond per stuk, waaronder _blockbusters._ Bovendien werd de stad overgoten met napalm en fosfor. Een blockbuster veroorzaakt drukgolven. De daken worden van de huizen gerukt, ruiten springen kapot en brandmuren zakken in. Daarna _regent_ het brandstaven en fosforbommen in de open huizen, die net als een schoorsteen werken en dus van een kleine brand direct een grote uitslaande brand maken. Door de hitte van zeker duizend graden verschrompelen de lijken tot de grootte van kleine broodjes. Omdat de stad volledig brandde, sprongen de mensen in het water, maar daar werden ze afgeknald. De stad was in die tijd een groot lazaret.
Als je bij dit alles bedenkt, dat er geen enkel militair doel mee gediend was, maar dat het er alleen maar om ging _mensen te vernietigen_, wat valt er dan nog meer te zeggen. Dat dit geen loze woorden zijn blijkt uit een uitspraak van de Amerikaanse President Roosevelt aan Churchill: “We moeten hard tegen Duitsland optreden, en ik bedoel dan de Duitsers, niet alleen de nazi's. We moeten het Duitse volk hetzij castreren, hetzij een andere behandeling geven zodat het geen nakomelingen meer kan verwekken, die dan steeds weer hetzelfde doen als in het verleden.”
Zeker zeshonderdduizend Duitsers, nogmaals het merendeel vrouwen en kinderen, werden op deze wijze vermoord. Daarbij zijn dan nog niet de Duitsers, ook burgers, die op hun vlucht naar Duitsland toe, werden vermoord. Totaal zijn er zeker achttien miljoen Duitsers vermoord. Wie meer wil weten kan dat lezen in het boek van Jörg Friedrich, getiteld Der Brand.

5 Reacties (reageer)

Reacties

Laurent schreef op 22-09-2008 22:59:

Het probleem met die Engelse bombardementen zat hem toch wel degelijk in de nauwkeurigheid, hoor.
Nijmegen is zo per ongeluk gebombardeerd; ze meenden Kleve te pakken te hebben. Zo zijn er ook op Geleen bommen gevallen die voor Aken bestemd waren.
Freeman Dyson, de kerngeleerde, maar werkzaam bij de Britse Luchtmacht in de oorlog, vertelde het eens op televisie tijdens de 1e Golfoorlog, naar aanleiding van vergissingen in die oorlog: "Op lage hoogte bij dag hadden wij ook niet zo'n problemen met nauwkeurig bombarderen, net als nu. Maar van grote hoogte 's nachts kunnen ze het ook nu nog niet heel goed."
En de Engelsen bombardeerden 's nachts, de Amerikanen overdag.
Wat natuurlijk niets afdoet aan de zeer bewust uitgevoerde bombardmenten op Hamburg en Dresden, maar Bezuidenhout lag gewoon te dicht bij de V2-installaties (of was het V1?) op het Scheveningse strand.

Vedat schreef op 07-02-2006 15:41:

@Kirsten: Je hebt gelijk Kirsten, maar daar ging het _maar_ om 80.000 doden en dat was om nou eindelijk die verschrikkelijke oorlog tot een einde te brengen. Zo werd ons geleerd, dus... Dat is te _rechtvaardigen,_ om maar cynisch te blijven.

Kirsten schreef op 07-02-2006 10:49:

Oorlogsmisdaden worden toch alleen door de verliezende partij begaan?

Ik denk dat de atoombommen op Japan ook een goed voorbeeld hiervan zijn.

As schreef op 06-02-2006 21:40:

En wat hebben we er van geleerd???

Er gaan weer duizenden militairen naar Afganistan, zogenaamd om de boel te wederopbouwen en Bush gaat ondetussen gewoon door met cowboytje spelen ....

Annibal schreef op 06-02-2006 21:34:

Dat is inderdaad niet het plaatje dat je in de geschiedenisboekjes te zien krijgt..

Ik heb geen idee wat ik hier verder op moet zeggen, maar misschien kan ik maar beter stil zijn :(