bnn home

 

vorige maand juli volgende maand
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31          

And we said "Nay, we are but men!"

Rock!

12-02-2006 18:45

I like to move it!

Zo, daar is het dan ineens, zonder eerdere aankondiging: mijn verhuizing. De sleutel van het nieuwe huis hebben we dan nog niet, een weblog verhuizen is óók wel wat werk. De afgelopen weken heb ik flink wat zitten rotzooien met diverse weblog-hostings, om er vervolgens achter te komen dat ik bij geen van allen kon vinden wat ik zocht: totale vrijheid. Gelukkig zijn er meer mensen die van zulke vrijheid houden en zijn er voor deze mensen progjes om het allemaal _zelf_ te doen. De hosting had ik al, dus na wat klooien met html en php presenteer ik met trots mijn eigen weblog!

BNN zeg ik hiermee dus vaarwel; toen ik vannacht nl. weer een logje wilde posten zat ik _wederom_ in andermans control-panel en was voor mij de maat vol. BNN, stort door uw kruis, ik ga!

4 Reacties (reageer)

Reacties

lukt niet op jouw log te plaatsen op 26-11-2008 schreef op 26-11-2008 02:59:

voor mij een typisch voorbeeld van het zgn. peter-principe. mensen promoveren en promoveren, totdat ze op een plek/positie komen die eigenlijk qua capaciteiten te hoog voor hen gegrepen is. zo word de maatschappij voor het merendeel geleid door de onwetenden. de persoon 'boven' jou vergeet in zijn/haar geldingsdrang o.a. de essentie voor haar positie: inleven wat de ander denkt/voelt ipv het eigen ego volgen... (zomaar wat vroege thaise gedachten ;) )

Martine schreef op 13-02-2006 06:38:

Gelijk heb je! :-D

Carrie schreef op 12-02-2006 23:09:

Mams stapt naar je andere weblog yeah

Vedat schreef op 12-02-2006 22:04:

Een beetje gelijk heb je eigenlijk wel. Ik kijk voortaan op jouw andere _echte_ weblog

09-02-2006 23:59

Het begin is er!

Nu de rest nog

Vanavond was het dan zover: mijn eerste avondje-zonder-afspraken sinds ik mijn hippe tas-spulletjes binnen had gekregen. Ik heb dus de hele avond zitten zwoegen en het ziet ernaar uit dat ik daar nog wel wat meer avondjes voor nodig heb. Het ziet er al wel erg hip uit, maar met name mijn bedenksel dat ik met losse ruches en hip afzetband wel afzetband mèt ruches zou kunnen maken gaat me héél erg veel tijd kosten. Het is een bijzonder sucuur werkje om de ruches exact langs het randje van het afzetband vast te zetten; ik heb na meer dan een uur precies 25 cm. gedaan (voor de beeldvorming: de tas is ca. 40 cm. breed, ik laat het afzetband helemaal _rond_ de tas lopen en het is de bedoeling om zowel _onder_ als _boven_ het afzetband ruches te maken).

Neemt niet weg dat het resultaat er tot nu toe _smashing_ uitziet; wanneer het klaar is weet ik zeker dat mensen me ongelovig aan zullen kijken wanneer ik vertel dat ik het allemaal zelf heb gemaakt.. Ikke blij!

6 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal schreef op 12-02-2006 18:36:

@ Carrie: Hihi, ik weet het ;) Binnenkort kunt u 'm zien, hij is helemaal af!! Xxxx terug :)

@ Kirs: Heb gisteravond gewoon de hele avond doorgebeuld, dat werkt ook ;) De vellen hangen van mijn vingers, maar het resultaat is er wel naar :D

@ Sjoerd: Zal ik doen dear, zodra de batterijen van de digicam zijn opgeladen komen ze eraan :D (K)

@ sanneke: Oh, ik kan meestal niet wachten tot het af is, ben altijd zo benieuwd hoe het er dan écht uitziet.. Klopt :) Post jij ook een keer een foto?

@ Vedat: Foto komt eraan! (helaas moet ik je wel deels teleur stellen.. Maar dat zul je me vast vergeven :))

Vedat schreef op 11-02-2006 01:55:

Het klinkt veelbelovend. Ik wens je er alle succes mee. De naaimachine is in ieder geval hip, als het jouw naaimachine is dan. Als het niet jouw naaimachine is, dan had ik liever een foto van de tas in de beginstaat gezien. Maak anders foto's van de vorderingen en zet die op het web. Als het kant wil ik foto's met zweetlucht. Ik wil wel eens ruiken hoe jij bent als je werkt.

sanneke schreef op 10-02-2006 18:07:

Ik vidn het eigenlijk altijd wel jammer als ik zo'n klusje klaar heb, het zijn van die lekkere prutswerkjes. En ik kijk nog iedere dag blij naar mijn gepimpte tas. Zo leuk om iets te hebben dat niemand anders heeft!

Sjoerd schreef op 10-02-2006 16:35:

Maak je wel als ie klaar is een foto om em naar mij te sturen?

(K)

Kirs schreef op 10-02-2006 13:31:

Ik ben erg benieuwd.... plan voorlopig maar niets anders in, dan kan je er snel mee pronken.

;)

Carrie schreef op 10-02-2006 00:12:

Wat een geduld heb je.....het resultaat zal er ook naar zijn denk ik.
Mooi plaatje trouwens helemaal mijn kleur

Liefs, Mams XXX

08-02-2006 22:45

Tag

ik ben 'm

Vedat moet in zijn vuistje hebben gegniffeld toen hij werd _getagd_ voor een tweede maal; een mooiere kans om mij terug te pakken voor de eerste keer was er niet. Ondanks mijn eerdere boetedoening kreeg ik de opdracht in mijn schoot geworpen een logje te maken over 5 van mijn _vreemde eigenschappen_. Vedat schrijft daarbij, dat hij wel eens wil weten _hoe het mij is gelukt met vallen en opstaan groot te worden en mij te handhaven_. Als ik daar even over nadenk heb ik ook metéén een _vreemde eigenschap_ van mijzelf te pakken: ik ben best slim (even een _veer in eigen anus_ kan nooit kwaad), maar ik ben wèl *langzaam van begrip*. Wat bedoelt Vedat precies? Wát wil hij van mij weten? Bedoelt hij in letterlijke zin groot? (In die zin ging dat groeien me nog bèst lastig af: mijn vroegere groeipijnen kan ik me nog _levendig_ herinneren..) Of is zijn vraag figuurlijk bedoeld? En zo ja, in welke figuurlijke zin ben ik dan groot? Groot in webloggen? (Ha-ha!) Of misschien groot in de positie waarin ik mijn leven heb weten te manouvreren? Hmmm.. Aannemende dat niemand op _'Annibal's levensverhaal -deel I t/m XVII'_ zit te wachten beschouw ik deze vraag dan maar als beantwoord.

Blijkt trouwens ook meteen een andere eigenschap van mij: ik ben nogal *lang van stof*. Voorgaande had vást _vele_ malen korter gekund..

Op mijn volgende eigenschap moet ik *even broeden*, maar omdat ik dat wel vaker moet om tot een samenhangend verhaal te komen is dat misschien óók wel zo'n eigenschap: *een idee of een logje moet vaak in mijn hoofd 'rijpen'*. Om mijn gedachten dan te ordenen vind ik het prettig om *woorden waarvan ik de betekenis al ken op te zoeken in het woordenboek*, gewoon omdat ik me dan afvraag hoe de Van Dale de betekenis ervan zou omschrijven. Zo is

_*tag (de ~ (m.), ~s)*_
_*1 snel gemaakte graffititekening => graffiti*_
_*2 opmaakcode voor het structureren van (platte) tekst*_

en

_*Vreemd*_ niet opzoekbaar, omdat de Van Dale-website eruit ligt.

Zonder erom te vragen word ik daarmee meteen op een vijfde eigenschap gewezen, die nogal prominent in mij aanwezig is: *ik ben _extreem_ vastberaden* (wat zou _vastberaden_ doen in de Van Dale?). Zodra iets niet gaat zoals ik het wil blijf ik het tóch proberen, bijna tot in het belachelijke. Zo is het bijvoorbeeld niet echt zinnig om een kwartier lang het woord 'vreemd' in de Van Dale-zoekmachine in te blijven toetsen in de hoop dat de technische storing zich _speciaal voor mij_ even elders gaat ophouden. Andere keren helpt die vastberadenheid trouwens wel: zo heb ik mijn _persoonlijke-parkeerplaatsje-in-de-straat-met-een-hekje-ervoor_ te danken aan het feit dat ik de verantwoordelijke mevrouw van de woningbouw heb gestalkt tot zij mij tóch dat plekje wilde verhuren, óók als ik nog géén huurrechten heb opgebouwd op dit adres.

Nu rest mij geloof ik niets anders dan 5 personen aan te wijzen om hier óók weer aan mee te doen (ik ga het niet _taggen_ noemen, want volgens de Van Dale is dat iets heel anders). Dit uiteraard in de hoop dat zij deze héle lap tekst tóch hebben weten door te worstelen (en dat zij dit überhaupt lezen). Uiteraard wil ik Martine graag eens zien loggen over dit onderwerp, verder ben ik bang dat ik Sanneke, Imagine (in de herkansing), Janneman (óók in de herkansing) en.. Ehm.. Wim (in de hoop dat hij weer gaat loggen) ga plagen. Succes....

6 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal @ Sanneke en Martine schreef op 09-02-2006 18:50:

Sorry dames, maar dan moeten jullie ook maar niet zo interessant zijn ;)

Leuk dat jullie er allebei jullie best op hebben gedaan!

Martine schreef op 09-02-2006 14:36:

Oh jee, oh jee! Nou vind ik deze wel leuker dan de vorige, dat moet ik bekennen, maar toch...!

Je hebt het erg leuk verwoord, jouw eigenaardigheden. Het Annibal-plaatje wordt steeds completer! Nou zal ik even mijn best moeten doen... wish me luck! :-D

Martine.

sanneke schreef op 09-02-2006 10:55:

5 vreemde eigenschappen...nou, ik ga mijn best doen!

Annibal schreef op 09-02-2006 08:38:

@ Vedat: Ik merk sowieso al dat die site er de laatste 2 maanden ofzo veel vaker uitligt als voorheen.. Misschien willen ze meer mensen bewegen een woordenboek van ze te kopen :P

Hehe, maar er moet toch iets te raden overblijven? ;) Die belangstelling is wederzijds, zoals ik al schreef toen ik jou een vragenlijstje op je nek stuurde :) En mocht je nog eens een uitgebreider antwoord willen mag je dat natuurlijk altijd laten weten..

@ Carrie: Dat klopt :) Neuh, ik verwacht het ook niet zo, maar ik heb hoop ;) Hehe, tja, een ander vecht niet voor je, dat moet je zelf doen. Xxxxx

Carrie schreef op 09-02-2006 00:11:

Dat Annibal zo is opgegroeit als ze nu is, hebben wij ook aan meegewerkt.
Dat het niet altijd makkelijk geweest is moge duidelijk zijn
En of Wim dit ook allemaal gaat verwoorden die 5 eigenschappen ben ik bang van niet, maar je weet nooit
En erg vasthoudend weten we ook waar dat vandaan komt he meissie....hahaha
Veel liefs,
Mams XXX

Vedat schreef op 08-02-2006 23:05:

Het is wel _vreemd,_ dat Van Dale nog steeds uit de running is. och maakt dat niet uit, want de betekenis van een woord verandert in de loop der tijd vaak, zoals de bedoeling van het woord _getagged_ dat binnenkort wel van het _Nederlandse_ woord _taggen_ zal komen.
Wel knap hoe je jouw eigenschappen hebt verwoord. Wel heb ik gemerkt, dat het niet jouw sterkste eigenschap is om duidelijkheid voor jezelf te creëren. Een opmerking van mij wordt met vragen beantwoord. Maar om jou uit de droom te helpen wat het _gniffelen_ kan ik je zeggen, dat ik weliswaar heel even hebt gegniffeld, maar jou hoofdzakelijk heb getagged uit belangstelling voor jou en die is toch wel bevredigd.

07-02-2006 23:53

Een kijkje in de keuken van Dietwee

een ontwerperslunch

Vandaag hadden mijn collega en ik een ware _zakenlunch_. We waren uitgenodigd om eens te komen lunchen bij onze grote klant Dietwee Ontwerpers (bekend van camagnes voor o.a. Ben, ONVZ en de Postbank). Leuk, omdat ik en mijn collega, zoals dat in verzekeringsland heet, 'n de binnendienst zitten'. _Extra leuk_, omdat Dietwee een grote klant is waarvan wij allebei regelmatig mensen aan de telefoon hebben, maar vanwege de afstand tussen ons kantoor en dat van hun, nooit de gezichten bij de stemmen te zien krijgen.

Verassend was het dan ook om hun kantoor eens te zien, mee te maken hoe zij werken (zo is de lunch bij hen _extraam_ belangrijk; elke dag eet iedereen aan één grote, in overvloed gedekte tafel gezellig zijn/haar lunch) en eens op een andere manier te praten met _de mensen van de telefoon_. Ik heb lekker gegeten en iedereen was heel aardig en attent; wat mij betreft een groot succes dus :)

De reis vanuit Utrecht terug naar het werk verliep minder soepel; ik had even niet gezien dat de trein terug naar Den Haag een splits-trein was en voor we het wisten moesten we weer van Rotterdam naar Den Haag terugreizen. Dat lukt uiteraard heel prima, maar omdat treinen op dat traject meestal stoptreinen zijn hebben we zo goed als alle werktijd die we nog overhadden verloren. Morgen maar weer even extra inzet dus: een schoon bureau voelt zo fijn!

7 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal @ Martine schreef op 10-02-2006 00:05:

@ Martine: Is idd érg leuk om eens te zien, weet toch nooit helemaal wat ik me daar dan zo'n beetje bij voor moet stellen.

In de striktste zin des woords wel, maar ik ben blij dat het kantoor waar ik werk niet probeert mensen zo veel mogelijk polissen om de nek te hangen ten behoeve van onze provisie. Wij adviseren mensen omtrent verzekeringen, hypotheken, financial planning en dat soort dingen meer, maar dan wel zo eerlijk mogelijk..

Martine schreef op 09-02-2006 21:31:

Interessant, een kijkje op zo'n reclamebureau, dat lijkt mij ook wel wat. (Ik doe nu een cursus copywriting, vandaar.) Wat voor werk doe jij nou precies. Verkoop je verzekeringen?

Annibal schreef op 09-02-2006 08:34:

@ Vedat: Nee hoor, reizen is juist een héél sterk punt van mij.. Alleen aankomen gaat nog wel eens mis :P

@ Kirs: Was érg cool om het nu eens om te draaien, ik zal van het weekend even mailen met de agenda ernaast voor een 'Part II';) (K)

Matthé: Klopt, ik doe het alleen nooit.. Neuh, is ook niet erg.. Maar vind het wel fijn om dan ook de dag erna even de achterstand weg te werken. Voelt altijd heel fijn :)

@ Wim: Moet jij zeggen, met je Star Trek-conventie in _Groningen_ ;) Heb gewoon niet goed opgelet, waren nog maar net op tijd want de trein vertrok al bijna.. Dus zo de trein ingesprongen, om pas ín de trein te bedenken 'hey, Utrecht-treinen zijn toch meestal splits-treinen? Hmmm..

Wim schreef op 08-02-2006 23:41:

Haha, das niet zo heel erg slim, geloof dat bijna elke trein uit utrechjt naar dh een splits trein is.

Matthé schreef op 08-02-2006 09:44:

Werkbezoeken zijn altijd leuk. En dat je dan wat werktijd verdoet.... Ach, lekker belangrijk!

Kirs schreef op 08-02-2006 09:30:

Hi An,

Leuk om eens een keertje in de 'keuken' bij een ander bedrijf te kijken! :-)

Vond het trouwens érg gezellig gisteren!! Ben je nog goed thuis gekomen? (gezien dat je je logje 's avonds hebt geschreven vast wel)

Moeten we snel weer doen! xx

Vedat schreef op 08-02-2006 02:25:

Reizen is dus niet jouw sterkste punt, merk ik. hihihi.
Wat de site van Die2 betreft, daar snap ik werkelijk niks van. Het zal wel goed zijn, maar ik ben tohc niet oz weg van commerciële sites. =
Leuk is wel te lezen, dat jij het erg naar je zin hebt gehad en die mensen aardig voor jou waren.

05-02-2006 23:25

ARGH!

Klote-BNN!!

Damn, dit is echt zó slecht.. Terwijl ik mijn weblog aan wil passen omdat Martine bij BNN weg is gegaan vanwege de klotezooi hier kan ik dus mijn instellingen niet meer aanpassen.. Sterker nog, ik kom in het control-panel van een héél ander weblog uit (dat van Janneman, om precies te zijn).. Hier wordt je toch gestóórd van??

(zo schrijf je een paar dagen niet, zo heb je twéé logjes op één avond :P)

4 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal schreef op 08-02-2006 00:03:

Gelukkig blijkt uit jullie reakties dat dit zélfs voor BNN redelijk raar is. Het is gelukkig weer weggegaan, nu hoop ik maar dat dat zo blijft...

Vedat schreef op 06-02-2006 21:40:

Ik kan al aardig overweg met de nukken van BNN. Als ik een nieuw bericht plaats en het lukt niet, dan ga ik terug en klik simpel op bericht wijzigen. Soms twee keer, maar dan is het er vaak toch. Probeer het maar eens.

Martine schreef op 06-02-2006 10:29:

Ach, dat is wel héél raar! Wel lief dat je je instellingen wilde aanpassen vanwege mijn weblog. Hopelijk gaat het binnenkort wel lukken... :-)

En eh, als je het héél erg zat bent kun je natuurlijk altijd meeverhuizen. Hèhè. :)

Karin schreef op 06-02-2006 08:29:

Ohw, zulke spannende dingen heb ik bij BNN nog niet meegemaakt. Wel een keer een tekst van een ander in mijn log, of de bekende-en-inmiddels-o-zo-irritante tekst van Bridget en Katja.
Als ze nou eens beginnen met die honderden logs er verwijderen waar al een jaar niks aan gedaan is... Dat zou schelen!

05-02-2006 22:49

Tas

Wie niet rijk is... Moet slim zijn!

Ik heb soms de vervelende neiging een mooi spulletje in een winkel te zien en er promt een grote liefde voor te ontwikkelen. Wanneer ik daar dan niet aan toegeef kan zo'n spulletje maanden, soms zelfs járen door mijn gedachten blijven dwalen. Zo heb ik na 5/6 jaar nog _steeds_ spijt dat ik die geweldige Dr. Martens-laarzen (kniehoog, knálrose, verhoogde neuzen én _zwaar_ in de aanbieding) in de winkel heb achtergelaten en ook het theezeefje dat al eerder ter sprake kwam had zich enkele maanden in mijn gedachten verschanst.

Zo zag ik drie weken geleden een _tas_ in een etalage. En nee, niet _zomaar_ een tas, maar een _tas_. Canvas, legergroen, superstoer.. Maar dan vervolgens afgezet met kant en pailletten, schattige sterretjes en een fleurige kanten vlinder op de voorklep. Geweldig! Bij het zien van het prijskaartje was de teleurstelling groot. € 60,= voor een _tas_. Hmpf. Dat gaat _zelfs_ onze lieve Annibal de pet te boven. Dat is een salontafel én twee nachtkastjes voor in het nieuwe huis! Doei, de groeten..

Tóch jammer dat die tas dan blijft spoken. Na lang dubben is er echter een oplossing: mijn hoogstpersoonlijke 1e aflevering van _*Pimp je tas*_. Vandaag bij de H&M een mooie, kale legertas op de kop getikt voor een habbekrats en bij een internet-fourniturenwinkel de nodige opnaai- en opplak-spulletjes gekocht. Na bezorging van de applicaties, pailletten, afzetband en opnaaibloemetjes dus nog een paar avonden noeste arbeid en ik loop met de hipste tas van Den Haag rond. YAY!

************

Van het weekend hebben we nóg een verassende beslissing genomen omtrent het uitgeven van geld: we zijn op het allerlaatste moment toch maar _niet_ naar het filmfestival gegaan. Jammer, dat wel, maar toen we voor de grap even uitrekenden wat zo'n dagje ons ging kosten konden we dat eigenlijk niet verantwoorden tegenover onszelf. We zijn al naar Reel Big Fish geweest (verslag komt zo) en we gaan nog genoeg geld uitgeven zodra we de sleutel van ons nieuwe stek hebben. Om toch in filmstemming te blijven zijn we maar 'gewoon' in Den Haag naar de film gegaan en dat was óók erg gezellig.

Daaruit voortvloeiende moet ik een _*dringend negatief reisadvies*_ uitbrengen voor de film The Descent. Ik begrijp niet waar al die goede kritieken vandaan komen; na een prima eerste half uur stortte de film als een kaartenhuis in elkaar. Wanneer leren de westerse horror-regisseurs nu eens van hun aziatische collega's en begrijpen ze dat _insinuatie_ soms méér doet dan plompverloren schrik-effecten?

************

Reel Big Fish daarentegen was *de bom* (zoals we éigenlijk wel van ze gewend zijn). Omdat zij met één man minder op het podium stonden (de eerste gitarist _Scott_ is donderdagavond met een _nervous breakdown_ van het podium gelopen en hem hebben ze vlak voor ons concert op het vliegtuig naar huis gezet) begon de set wat onwennig. Even waren we bang dat het niets ging worden, maar al snel zág je het zelfvertrouwen groeien en mondde het optreden uit in het geweldige feest waar deze band al járen om bekend staat. Punk-ska meezingers van de bovenste plank, met als toetje de feestelijkste cover die ik ken: *Take On Me*. Meestal val ik van Reel Big Fish-optredens een paar kilo af (serieus!) omdat het gewoonweg _onmogelijk_ is om níet het hele concert lang te springen, dansen en feesten en ook nu weer zakt mijn broek van mijn kont. Een absolute aanrader!

7 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal @ Sanneke schreef op 09-02-2006 18:47:

Wat hip :) En die moet je zéker eens van zolder halen hoor, ik ben érg jaloers! Nu ik dat lees heb ik helemáál spijt dat ik ze toen niet heb gekocht...

sanneke schreef op 08-02-2006 16:09:

Haha, wat een herkenbaarhed! Zo heb ik laatst ook een nieuwe tas bewerkt met o.a. een schattig bloemetjes randje en ben ik dus heel gelukkg met mijn zeer unieke tas. En die Doc Martens, die heb ik dus (jaren geleden inmiddels) wél gekocht. In het turquoise. Lang met veel plezier gedragen, maar nu liggen ze al weer tijden op zolder. Misschien toch maar weer eens de zolder op om te kijken of ze nog lekker zitten.

Annibal @ allen schreef op 08-02-2006 00:05:

Zodra 'ie af is zal ik zéker ff een foto posten hoor, beloofd :)

En @ Vedat: dat is dus wel de spijt, jah ;) Super-hip voor onder een rokje (hoewel ik niet zeker weet of dat ook sexy zou zijn geweest ;)).

Vedat schreef op 06-02-2006 21:45:

Zo, dat heb je allemaal knap geregeld zeg. Een ruige hippe tas, een filmpje gepikt en nog een goed concert bijgewoond. Alleen jammer van die knalrose laarzen. Dat zou wel sexy gestaan hebben, denk ik (ouwe snoeperd) zo.

Kirs schreef op 06-02-2006 16:08:

Crea Bea hoor!! Erg stoer... Zo'n zelfgemaakte tas heeft toch wel iets!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Annibal @ mama schreef op 05-02-2006 23:18:

Ik zal 'm zéker laten zien hoor :) Ben natuurlijk héél erg trots als 'ie af is.. Xxxx

Carrie schreef op 05-02-2006 22:59:

`Je word wel bijdehand.......
ff je gedachten laten gaan en dan......ping!!!
Wedde dat je er blijer mee bent dan als je die 60 pleuro neer gelegd had.
Ik wil hem graag zien als die af is.

Mams XXX

03-02-2006 14:03

Fijn

op orde

Vandaag ben ik vrij. Gisteren hebben we het huis een beetje opgeruimd en heb ik op mijn werk de laatste bezigheden omtrent onze hypotheek-aanvraag in gang gezet; vandaag heb ik de administratie gedaan en alle rekeningen betaald. Ik ben blij: zo onbezorgd als deze beginnen maar weinig weekends. Vanavond hebben we een concert van Reel Big Fish op het programma staan, morgen gaan we naar het filmfestival. Ik heb er zin in!!

4 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal schreef op 05-02-2006 22:53:

@ Carrie: Dat zou ik ook wel eens willen jah.. Gelukkig hadden we vandaag niet al te veel op het programma, zo kom ik toch nog wel aan mijn rust :)

@ sanneke: Fijn is dat he? Jah, daar hebben wij ook nog wel eens last van.. Vooral aan het begin van het jaar, als het rekeningen regent. Oeh, da's fijn, houden zo!

@ Vedat: Blij he? Leuk dat jij het leuk vind :) Klopt, hevig aan het touren zijn ze.. En live zijn ze zéker aan te raden (dit was de 7e keer dat ik ze zag, als ik goed heb geteld) en ze blíjven geweldig :)

Vedat schreef op 05-02-2006 21:38:

Wat een goede muziek heeft bie band zeg. Ze reizen trouwens wel wat af deze maand zag ik. Ik kan er ook nog heen, Bielefeld of Keulen zijn het dichtst bij. Ik hoop, dat je het fijn hebt gehad en ook op het filmfestival,tussen de herrie van Feyenoord en Ajax aanhang.

sanneke schreef op 04-02-2006 13:57:

Ik herken dat blije, onbezorgde gevoel van als je je papierrommel allemaal gedaan hebt. Wij zijn er niet zo goed in en dan kan het zo'n dikke donkere wolk boven je hoofd worden. Of moet ik zeggen 'waren', want eigenlijk gaat het best goed de laatste tijd :)
Een concert, het filmfestival: leukleukleuk!!

Carrie schreef op 03-02-2006 22:53:

Dus toch weer druk druk druk.
Ik hoop dat het een heel leuk consnert was.
En morgen weer naar de film zo vliegen de dagen weer.
Waren onze vrije en gewone werkdagen maar andersom.

Liefs Mams XXX

01-02-2006 22:41

Onmacht

over het nieuws

Ik kijk niet naar het nieuws. Al een hele tijd niet meer. Ooit, toen ik dat nog wel deed, kon ik me behoorlijk neerslachtig voelen om de zaken die ik er zag: wat mensen elkaar aandoen gaat mijn voorstellingsvermogen _*ver*_ te boven. Klaarblijkelijk ben ik 'gezegend' met een sterk empatisch vermogen; wanneer ik denk aan hoe mensen in bepaalde situaties zich moeten voelen kan ik daar dagen van van slag zijn.

De manier waarop zulk nieuws de laatste jaren wordt gebracht maakt het er ook niet veel beter op. Ik kan me nog levendig herinneren dat er twee vliegtuigen waren, die zich in het WTC in New York hadden geboord. Naarmate de avond vorderde werd het nieuws steeds grimmiger, tot het punt dat de verslaggever meldde dat de mensen ín het WTC _zo_ wanhopig waren, dat zij zich massaal van dik honderd verdiepingen hoog de diepte instortten. De melding _alleen_ vond de redactie klaarblijkelijk niet genoeg; minutenlang (voor mijn gevoel dan; het hadden ook seconden kunnen zijn, of uren) werd het beeld van de torens getoond, waarop te zien was hoe mensen van grote hoogten naar beneden sprongen. Met afgrijzen keek ik ernaar: ik kon mijn ogen er niet vanaf houden. Mijn benen veranderden in rubber, de tranen sprongen me in de ogen. Uiteindelijk wist ik me los te trekken van het beeld en zette de tv uit. Dit was de laatste keer dat ik het nieuws keek.

Via andere kanalen (de wandelgangen op het werk, flarden van het nieuws op de radio, weblogs van anderen) blijf ik tóch nog wel enigzins bij, wat het nieuws betreft. New Orleans en de tsunami zijn me niet _helemaal_ ontgaan; de recente berichten over een jonge vluchtelinge die graag haar school wil afmaken maar die kans niet krijgt heb ik ook gevolgd. Maar meteen voel ik dan ook weer die verlammende onmacht van het zien-hoe-mensen-van-honderd-hoog-van-een-flat-springen: ik kan er niets aan doen. Ik kan misschien een petitie tekenen, mijn steun betuigen en meelopen wanneer deze of gene herdacht wordt; de wereld zal er niet beter van worden.

Vanavond, op weg naar huis van het sporten, heb ik heel hard meegebruld met de tekst van het liedje 'BOOM' van _System of a Down_. Deze tekst geeft de onmacht in mij en zovelen perfect weer:

_"Manufacturing consent is the name of the game,_
_The bottom line is money, nobody gives a FUCK._
_*4000 hungry children leave us per hour from starvation,*_
_*while billions are spent on bombs, creating death showers*_

Misschien steek ik mijn kop in het zand, maar so be it. Ik kan er niet tegen. Laat mij mijn miezerige leventje maar leven, _ver weg van het nieuws_. Klaarblijkelijk ben ik _*gezegend*_ met een sterk empatisch vermogen; ik ben tenminste niet zoals _*zij*_.

5 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal @ Kirs schreef op 03-02-2006 13:56:

@ Kirs: Ik neem aan dat dat wel uit de context van het verhaal te halen valt.

Mijn moeder is waarschijnlijk net zo'n nieuwsjunk als de jouwe, maar dat neemt niet weg dat ik er gewoon niets mee kan. Wanneer je er alleen maar neerslachtig van gaat voelen vind ik het niet nodig om nog de moeite van het kijken van het nieuws te nemen.

Moah, waarom zou zo'n kleine gebeurtenis geen nieuws kunnen zijn? Omdat de gebeurtenis minder levens beïnvloed? Ok, nieuwsberichten over Boer Pietersen die zijn sleutels was vergeten waardoor buurman Hendriksen hem van een uur wachten op de slotenmaker redde met behulp van een ingetikt ruitje hoeft van mij ook niet per sé aan de wereld kenbaar gemaakt te worden.. Maar evengoed zijn zaken die geen wereldramp-van-formaat zijn best de moeite van het verslaggeven waard.

Annibal schreef op 03-02-2006 13:56:

@ Vedat: Niet helemáál, nee. Maar niet naar de tv kijken helpt al heel veel. De grootste items ontgaan je toch niet..

@ Matthé: Zo zie ik het ook. Zeker weten, ik vind het prima zo :)

Kirs schreef op 02-02-2006 13:25:

Je bent tenminste niet als wie ?



Ik ben opgegroeid met een moeder die een nieuws-junkie is, dus heb het journaal wel met de paplepel ingegoten gekregen. Kijk het niet elke avond, maar wel vaak.
Als ik naar programma's op SBS of RTL kijk met klein regionaal nieuws (wat regelmatig ook leuk nieuws is) stoor ik me aan de onbenulligheid... Dat dat "on-nieuws" als nieuws wordt gebracht. Dát vind ik nog véél storender dan het schokkende, pijnlijke nieuws.

Matthé schreef op 02-02-2006 10:33:

Je kop in et zand steken. Jezelf beschermen. Ach wat boeit het. Als je alleen maar depressief wordt van het nieuws is het heel legetiem om niet te kijken.
En een empatisch vermogen is heel waardevol hoor! Dus gewoon doen zoals je denkt dat het goed is.

Vedat schreef op 01-02-2006 23:26:

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, bij wat jij ervaart. Het nieuws is ook geen nieuws, maar berichtgeving over de _liefst_ meest afschuwelijke dingen. Over ellende, die mensen is overkomen en over vervelende dingen, die ons staan te wachten. De vraag is alleen of in onze maatschappij een leven zonder _nieuws_ mogelijk is.

30-01-2006 20:03

Over mislukkingen

en gelukjes

Zaterdag was het dan zo ver. De langverwachte neven-en-nichtendag. Ik kan helaas niet zeggen dat het een succes was; het meerendeel van de mensen kon op het laatste moment niet of alleen in de avond, waardoor de zo zorgvuldig door mij bedachte activiteiten allemaal geen zin meer hadden. Dan maar een etentje, en daarna gezellig wat drinken in de stad, dacht ik.

Het eten is er gelukkig nog wel van gekomen (hetzij met een wat schamele opkomst), maar iedereen had na het eten ook alweer wilde plannen. Geen tijd om te blijven hangen dus. Tel daarbij op dat ik nog de hele zaterdagmiddag aan het soebatten ben geweest om toch vooral te voorkomen dat alsnog de helft afbelde, uiteindelijk één nichtje mij voor het blok zette en het zodoende tóch voor elkaar kreeg haar vriendje mee te nemen (we hadden afgesproken dat niemand zijn/haar partner mee zou brengen), één nichtje niet eens de moeite heeft genomen om af te zeggen of op te komen dagen en het niet uitgenodigde vriendje vervolgens zo aanwezig was qua persoonlijkheid dat andere personen nogal wegvielen.. Dan kom je, alleen op de bank om half 10 in de avond, tot de slotsom _dit doe ik *NOOIT* meer_.

Wel erg lief dat mijn mama nog even belde toen ze van Wim hoorde dat het allemaal alweer afgelopen was. Lief ook, dat een ander nichtje in de middag al danig voor me in de bres sprong toen het mis dreigde te gaan. Jammer, dat ik mijn hele zaterdag vrij heb gehouden voor zo'n ondankbaar stelletje _familieleden_. Jammer, dat ik zo veel tijd heb gestoken in het uitzoeken, rondbellen, vragen en mailen terwijl tóch niemand hierop zat te wachten.

De conclusie: een uitje met familie is leuk, mits jíj niet degene bent die het allemaal regelen moet. De volgende keer spreek ik wel gewoon af met een neef of een nicht en zal ik de rest niet meer vragen. De volgende keer ook, zal ik ook zéker niet de moeite nemen nog te praten tegen het nichtje dat mijn moeite ook de moeite niet achtte.

10 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal schreef op 01-02-2006 22:12:

@ Vedat: Vind ik dus ook. Hehe, ik wilde het niet zeggen.. Ah well, ben ook niet echt over de zeik ofzo, maar moest wel ff de frustratie kwijt. Lang leve log! ;)

@ Matthé: Hartgrondig mee eens!

Matthé schreef op 01-02-2006 10:24:

Echt heel herkenbaar. Ik organiseer ook nooit meer zoiets!

Vedat schreef op 31-01-2006 21:30:

Het is inderdaad heel jammer. Laten ze dan eerlijk zijn en van tevoren al zeggen, dat ze geen zin hebben. Ik hoop, dat bij het nichtje, dat per se haar vriend mee moest nemen, de verkering snel uit gaat.
Maak je niet kwaad op de neven en nichten, want daarmee heb je alleen jezelf. Je weet nu, dat de famlieband weinig of niets voor stelt.

Annibal schreef op 31-01-2006 18:16:

@ Martine: Jah, altijd he?

Hehe, da's wel handig jah.. Nu heeft iedereen het bij ons ook altijd wel érg druk, maar dat het dan ook meteen zó moet lopen..

@ Kirs: Gelukkig heb ik vriendinnetjes als jij ;) (K) en tot volgende week!

Kirs schreef op 31-01-2006 09:35:

Wat jammer dat je plannen zo in de soep zijn gelopen. Kan me voorstellen dat je dan even hélemaal genoeg van ze hebt.

Tot volgende week! x

Martine schreef op 31-01-2006 08:53:

Hm, van je familie moet je het hebben!

Ik heb trouwens sowieso nooit veel contact met familieleden, aangezien ze bijna allemaal in het westen wonen. Vind het allang best! ;-)

Annibal @ Sjoerd schreef op 30-01-2006 23:32:

Jah, maar het was wel even flink balen.. Steek je er zo veel tijd en moeite in.. Ah wel, volgende keer weer met mensen die het wél leuk vinden iets te ondernemen :)

En liefje, dat is toch niet erg? Ik vind het allang leuk dat je met me meeleest! Dikke (K) voor jou :) Ennehh.. Ik spreek je wel weer @ Stinkvogel!

Sjoerd schreef op 30-01-2006 23:27:

Hmpf vervelend...

Hey, in ieder geval valt jou niks te verwijten dat jij je best niet hebt gedaan ;)

Ik vind het een mooi initiatief, helaas dat het zo moest uitpakken :(

Groetjes! Liefs Sjoerd

Ps. Ik lees echt al je blogjes, ik heb alleen lang geen tijd om elke keer te reageren :$ sorry!

Annibal @ Mama schreef op 30-01-2006 23:13:

Jah, och, het is ook niet zo erg, ik moest alleen even mijn irritatie kwijt :)

Volgende keer dat ik zoiets wil doen doe ik dat wel spontaan met mensen die ik 'gewoon' ken. Geen gezeik enzo ;)

Carrie schreef op 30-01-2006 21:02:

Jammer meissie dat het zo gelopen is.
Weer een leer voor de volgende keer, als je wat wil gaan doen dan niet met zo veel denk ik. Wim wil wel met je mee om in de uithof tegaan klimmen zei hij, dus 1 afspraakje kan je al hebben.

28-01-2006 12:39

Ik heb een moordaanslag op mijn geweten

en toch ga ik zo nog even verder slapen

Eén van mijn favoriete loggers, Vedat, is niet gelukkig met het feit dat ik hem het vragenlijstje uit mijn vorige berichtje heb doorgegeven.

Ik vind vragenlijstjes altijd wel grappig; zo kom je dingen van anderen te weten (en zij van jou) die interessante gesprekken op kunnen leveren op een later tijdstip. Het ketting-brief-idee spreekt mij doorgaans ook niet zo aan, maar wellicht is dat de enige manier om mensen antwoorden te ontlokken op een vragenlijstje als deze.

Omdat het lijstje echter niet bepaald uitblonk in originaliteit als het op de vragen aankwam kom ik hierbij met een alternatief lijstje dat ik zelf zal beantwoorden en _*niet*_ aan anderen door zal geven. Noem het een boetedoening voor mijn eerdere zonde..

*Als je iets zou zijn dat verkocht wordt bij de Ikea, wat zou je dan zijn?*

Een hip, vrolijkgekleurd woon-accessoire.


*Wat is je favoriete tuingereedschap?*

Ik denk.. Een schep.

*Wat ligt er onder je bed?*

Veel planken. En ik ben bang ook een compleet ecologisch systeem dat nog niet is ontdekt door de beschaafde wereld.

*Hoe heet je lievelingsknuffel?*

Knuvol.

*Glas of mok?*

Mok. Hoewel ik de term 'beker' prefereer.

*Als je je lezers een boek/album/film mag aanraden, welke zou dat zijn en waarom?*

Tough one.. Ik denk het boek 'Everything is Illuminated' van Jonathan Safran Foer, omdat er in de zomer een film van uit gaat komen die je pas kunt zien als je het (overigens SUPERmooie) boek hebt gelezen.

*Wat is het laatste 'kado' dat je voor jezelf hebt gekocht?*

Zie mijn hippe thee-zeefje enkele logjes terug.

*Wat is je favoriete breuk?*

2/7e.

*Heb je nog iets te bekennen aan de rest van de wereld?*

Behalve mijn honger naar world-domination en mijn lidmaatschap van de AC (Anonieme Chocolade-verslaafden) niet echt.

6 Reacties (reageer)

Reacties

Annibal @ Martine schreef op 30-01-2006 23:11:

En?? Weet je het al?

(*Doet de geheime begroeting *)

Martine schreef op 30-01-2006 16:49:

Je hebt gelijk, dit is veel leuker! Jouw lijstje zet me wel aan het denken. Ik ga in de bus naar huis even nadenken over wat mijn favoriete breuk eigenlijk is. :)

_(Ben trouwens ook lid van de AC.)_

Annibal @ Kirsten schreef op 30-01-2006 15:07:

Nou.. Die vragen had ik in eerste instantie niet gemaakt om _zelf_ te beantwoorden...

Kirsten schreef op 30-01-2006 10:09:

Maar... zelf bedenk je natuurlijk geen vervelende vragen... ;)

Annibal @ Vedat schreef op 28-01-2006 21:31:

Hehe, dus mijn boetedoening is wel acceptabel? De vragen zijn van een lijstje dat ik al een jaar of anderhalf geleden maakte voor een andere website, dus dat niet nee :)

Vedat schreef op 28-01-2006 20:24:

Dit is een leuk vragenlijstje en de antwoorden zijn ook origineel. Nou vraag ik mij alleen af of je de vragen bij de antwoorden hebt bedacht of...